diumenge, 10 de gener del 2010

ACTIVITATS DE GRAMÀTICA

1) Relaciona cada situació amb el que li correspongui:

a) Una mare explica al seu fill el gran drama que pot ocasionar la ingesta de drogues.

Funció: Connativa
Intenció: Subjectiva
Canal: Oral
Registre: Informal

b) Un reportatge informa sobre què són les drogues, les substàncies de què estan formades, els tipus, els efectes...

Funció: Referencial
Intenció: Objectiva
Canal: Escrit
Registre: Formal

c) Un jove relata als seus companys el mal viatge que va patir desprès de pendre unes pastilles.

Funció: Expressiva
Intenció: Subjectiva
Canal: Oral
Registre: Informal


7) Explica el sentit dels diàlegs.

a) Li contesta amb una indirecta que no té temps per anar a comprar.

b) No ha tingut un bon dia en el treball.

c) Li contesta irònicament perquè o deu dir-li gaire sovint.


8) Assigna un context amb tots els elements i atribueix un sentit al diàleg següent.

En Marc té mal de cap però no es l'única cosa que li senta malament. No es troba a gust amb la Joana i aquesta el pretén ajudar. La conversa podia partir d'una discussió anterior o un malentès.


10) Fixa’t que els díctics prenen valor que els assigna el context. Digues el valor que tenen les formes següents en cada cas.

Aquí:
a- Espai
b- Temps
c- Social
d- Temps
e- Espai
f- Social

Allà:
a- Social
b- Espai
c- Espai
d- Temps
e- Social

Això:
a- Social
b- Espai
c- Social
d- Espai
e- Temps
f- Social
g- Espai

Nosaltres:
a- Temps
b- Espai
c- Social
d- Social
e- Espai
f- Social

Vosaltres:
a- Espai
b- Temps
c- Temps
d- Social
e- Espai
f- Social
g- Social


12) Indica la participació de l'autor en els textos següents.

1. Objectiu i informatiu
2. Subjectiu i crític
3. Subjectiu i descriptiu
4. Objectiu i informatiu
5. Subjectiu i explicatiu


13) Analitza els fragments atenent totes les variables de la situació comunicativa i la variació lingüística.

1. Pesta Negra/Objectiva/societat/escrit/general/expressiva/formal
2. Incident/Subjectiva/pare-mare/oral/específic/expressiva/informal
3. Llegenda/subjectiu/protagonistes/oral i escrit/específic/expressiva/informal
4. Ecologisme/objectiu/escriptor/escrit/general/referencial/formal
5. Edat Moderna/objectiu/alumne i professor/oral/específic/expressiu/informal


14) Digues si els textos següents si els textos següents tenen la propietat de l’adequació.

1. No (es passa d’informal)
2. No (es passa de complex)
3. Sí

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada